Ambitia lui Comanescu

  • de Marius Stirbu
  • 2 Ani in urma
  • 2

Gabriel Comanescu isi doreste cu ardoare sa conduca orasul Constanta. Alegerile din 2020 sunt ocazia perfecta pentru a pune o marioneta in fotoliul de edil. A mai incercat si in 2016, si prin 2012, candidatii fiind respinsi insa de electorat. Daca pentru afaceri are ceva nas de copoi, in privinta oamenilor promovati in alegerile locale, a dat chix intotdeauna. Unii spun ca alege persoane care ii seamana la caracter si tocmai de aceea , cetatenii orasului refuza sa le dea primaria pe mana. Gigi Chiru a fost unul din cei sustinuti financiar de Comanescu. Cu sume foarte consistente . Asta in timpul in care multi din angajatii de la GSP intrau in greva foamei fiind neplatiti cu lunile. Dar cine este Gabriel Comanescu – omul ce vede Constanta ca o posibila afacere profitabila. Cel mai bine sa il lasam sa se prezinte singur, prin cuvintele frumos asezate pe site-ul oficial al Grupului Servicii Petroliere.

,, Gabriel Comanescu – CEO Grup Servicii Petroliere SA . Un intreprinzător de succes cu realizări remarcabile în strategia de lider, combinând abilități de afaceri și manageriale remarcabile cu o vastă experiență în industria de servicii petroliere și gaze. Încă de la început a fost un vizionar, având succes dovedit în dezvoltarea de noi afaceri și în fața provocărilor celor mai competitive piețe. Începând cu anul 2009, el a menținut o prezență constantă pe lista „Cei mai bogati români”, conform revistelor Capital și Forbes. În 2015, a ocupat locul 6 în Forbes 500 și locul 6 în Top 300 Capital. “

,, Vizionarul” Gabriel Comanescu s-a nascut pe 31 august 1967 in comunca Doicesti, din judetul Dambovita, in Muntenia, si conform site-ului GSP, este un familist convins. Sotia lui este medic stomatolog si au impreuna doi copii. Este absolvent al Academiei Navale Mircea cel Batran din Constanta, Facultatea de Inginerie Electromecanica Navala. Revolutia l-a prins in functia de inginer- electromecanic la ROMLINE S.A. Intre 1992-1999 il gasim ca director executiv al RPT OIL S.R.L. In 1999 – achiziționează compania Foserco SA (companie de foraj naval cu 50 de ani de experiență în România, Libia, Irak și Egipt) din partea statului român. La inceputul anilor 2000 – câștigă licitația pentru uzina 1 Mai Ploiești , devenind Upetrom , iar pe 1 Mai 2003 – înființează grupul Grup Servicii Petroliere SA (GSP), cu sediul în portul Constanța, dana 34. Prietenia cu Basescu se simte imediat si GSP intră foarte rapid pe piața construcțiilor offshore, cu un contract de 100 milioane USD acordat de TPAO, Compania Națională de Petrol și Gaze din Turcia. Urmeaza 2009, cand GSP obține contractul de 150 km de-a lungul coastei caucasiene a Mării Negre, în cadrul proiectului construcțiilor offshore din proiectul Gazprom DLS (Dzhubga – Lazorevskoe – Sochi). GSP este antreprenorul pachetului de lucrări offshore, incluzând: țeavă, sudare, NDT, sondaj și marin logistică. Valoarea contractului – 269 milioane dolari. Apoi vin si certificarile necesare vitrinei din birou. Este numit ,,Cel mai mare antreprenor roman”, premiu oferit de Ziarul Financiar. In 2014, devine vicepreședinte al Asociației Exportatorilor din România. Prin 2015, inființează GSP Holding Luxembourg, care activează in domenii, precum : Foraj, Constructii offshore, Transport, Naval, Aviație, Inginerie, Logistică, Instruire și Catering, toate in zona Marii Nordului. Boom-ul vine insa de acum. GSP Offshore SRL și OMV Petrom SA tocmai ce au semnat un contract-cadru pentru asigurarea serviciilor integrate offshore ale instalațiilor și echipamentelor din perimetru de mică adâncime Istria, contract pe 8 ani atribuit în urma unei proceduri de achiziție publică și estimat la peste un miliard de lei. Se vad clar insa proptelele puternice ale petrolistului Comanescu. Fara o sustinere formidabila din partea oamenilor ,,grei”, printre care si premierul Dancila, Comanescu nu putea castiga licitatia avand in vedere ca se lupta cu alianta „R&R – Rig Service, Rohrer, Regional Air Services” – vorbim aici de Dorin Ivascu si de Florin Cârstocea . Proptelele sunt foarte usor de vazut dupa ce două persoane legate direct de Gabriel Comănescu, au fost promovate de premierul Viorica Dăncilă în poziţii-cheie din sistemul energetic, în ultimele două luni. Gheorghe Constantin – fost director în GSP – a ajuns în funcţia de preşedinte al Autorităţii Competente de Reglementare a Operaţiunilor Petroliere Offshore la Marea Neagră, adică exact agenţia care va gestiona operaţiunile GSP. Pe 15 martie, un alt director din compania GSP, Florin Radu Ciocănelea, a fost numit de premierul Dăncilă în funcţia de consilier de stat cu atribuţii în energie. E putin interesant insa modalitatea prin care Comanescu devine mai milionar decat este acum. Problema apare atunci cand urmatoarea felie de tort ravnita de mogul este orasul in sine. Pentru o persoana care este acuzata de evaziune fiscala , Comanescu nu pare omul potrivit sa gestioneze finantele unui oras. Felul in care evita plata taxelor constituie un adevarat indreptar al off-shore-ului. Acum zece ani , Grup Servicii Petroliere a vândut platformele de foraj marin ; Prometeu, Saturn și Jupiter, exploatate în Marea Neagră, unor societăți din Malta controlate tot de Comănescu, pentru suma totală de 96 milioane dolari, aproximativ 82 milioane euro. După tranzacție, GSP a continuat să exploateze platformele în Marea Neagră în calitate de chiriaș al firmelor malteze. Pentru livrarea acestor platforme, GSP a întocmit facturi, aplicând regimul de scutire de TVA prevăzut la articolul 148 litera (c) din Directiva TVA și la articolul 143 alineatul (1) litera h) din Codul Fiscal. Directiva TVA a UE prevede că livrarea, modificarea, repararea, întreținerea, navlosirea și închirierea navelor este scutită de TVA, iar Codul Fiscal intern scutește de taxă livrarea, modificarea, repararea, întreținerea, navlosirea, leasingul și închirierea de nave, precum și livrarea, leasingul, închirierea, repararea și întreținerea de echipamente încorporate sau utilizate pe nave. In 2016, autoritățile fiscale române au emis o decizie privind obligațiile fiscale suplimentare de plată privind TVA- ul neachitat pentru livrarea menționată, stabilind în sarcina Grup Servicii Petroliere o sumă de peste 113 milioane de lei românești (RON) (aproximativ 25 de milioane de euro), care includea dobânzi și penalități de întârziere. Legislația UE nu scutește de TVA livrările de platforme de foraj petrolier maritim, a statuat Curtea de Justiție a Uniunii Europene, iar scaparea cautata de milionar in Europa , nu a venit. GSP a pierdut deja două procese pe aceeași speță cu ANAF.

 

Salariatii isi cer drepturile – Comanescu le cere sa fie rabdatori

Tupeul celor de la GSP este maxim. Au avut curaj ca si acasa la ITF (Federatia Internationala a Transportatorilor, in Anglia, sa ,,uite” sa plateasca salariile celor 50 angajati de pe platforma GSP Britannia. Chiar daca existau restante de peste patru luni, conducerea GSP a transmis ca salariile sunt platite la zi si totul este o minciuna a federatiei sindicale din Anglia. Apoi a virat rapid un salariu restant sa mai domoleasca avantul unor muncitori ce doreau sa intre in greva foamei. Un comentariu postat de un cititor spune tot ; cineva(29 iul 19:22) – Poate, daca dl Comanescu citeste comentariile la acest articol, se indura sa mai plateasca o parte din salarii, macar, daca nu le plateste la zi. Dumnealui tine discursuri pe platou si roaga angajatii sa mai aiba un pic de rabdare pana la sfarsitul lunii iunie, ca va ajunge cu salariile la zi”, insa pe noi cine ne mai pasuieste si cine mai are rabdare cu noi? Vin bancile si ne bat la usa, ne plang copiii de foame, nu mai avem de unde imprumuta bani „pana la salariu” care nu stim daca il mai primim vreodata sau nu. Cand veti plati salariile, dle Comanescu, cand????. Astfel se pune intrebarea fireasca ; Daca este in topul Forbes , de ce nu plateste salariile la timp ? Doar e milionar ! Si vorbim aici de un om ce doreste sa conduca orasul Constanta . Acoperita cu un discurs frumos despre cum vede el un oras, intentia domniei sale este insa plina de ipocrizie. Cladirile pe care le-a cumparat intr-un avant imobiliar se prabusesc datorita nepasarii totale de care da dovada. Casa cu Lei a ajuns o ruina, singura investitie notabila fiind placajele pe care le-a fixat in locul geamurilor sparte. Casa Manticatide , un alt monument istoric ajuns cu numar de inventar in imperiul Comanescu, mai are putin si se naruie. Cladirea se afla intr-o stare deplorabila si nici amenzile primite nu l-au facut pe milionar sa intervina. Fostul sediu al Bancii Agricole de la Poarta 2 a inceput si el sa simta abandonul lui Comanescu. Pentru ca nu a investit nici un leu in cladire, tencuiala a inceput sa cada, iar imobilul este folosit mai mult ca simplu garaj pentru automobilele de epoca pe care petrolistul le detine. Gabriel Comanescu se vede castigand alegerile locale prin candidatul scos la inaintare. Chitac ar fi din nou, preferatul pentru lupta electorala. Asta chiar daca viceamiralul neaga cu jumatate de gura.

Nu il stie prea bine pe milionarul Comanescu , dar aparea la ultimele alegeri , in curtea hotelului Vega sustinand un interviu pentru cei de la Realitatea. Singurul lucru recunoscut de Chitac este faptul că , Gabriel Comănescu i-a fost elev în ’88-’89. Revenind la Comanescu, acesta este cunoscut ca un apropiat al preşedintelui Băsescu. În 2005, omul de afaceri avea să-l însoţească pe Traian Băsescu la Moscova, în prima vizită oficială în calitatea sa de preşedinte. Nu intamplator, un an mai târziu, Comănescu cumpără de la Petrom mai multe platforme petroliere de foraj maritim cu un credit de 125 milioane de dolari. Toata averea agonisita pana acum, nu ii ajunge insa lui Gabriel Comanescu. Pe langa portul Constanta(ne referim aici la numirea unui director general prin care sa conduca CN APMC), milionarul isi pune in miscare toate rotitele pentru a propulsa un om (in fapt – o marioneta) in functia de edil. Daca in port, trage mari sperante ca va reusi prin sustinerea lui Dancila, orasul nu ii poate ajunge pe mana. Simplu – voturile necesare sunt la familiile salariatilor care au apelat la greva foamei .

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
Anterior «
Urmator »

2 Comments Already

  1. Ma amuza teribil intentiile sale atat de ambitioase. Chiar si dupa 10 luni de la publicarea acestui articol situatia este aceeasi.Tot personalul navigant cat si cei de pe platforme nu au salariile luate de aproximativ 5 luni! Intre timp aceasta firma doar ce a cumparat un vapor nou numit GSP Falcon si mai urmeaza sa aduca unul. Intre timp oamenii care lucreaza aici sunt ignorati total in privinta salariilor! In fiecare luna este eterna poveste cu „Probabil pe la jumatatea lunii” care mai apoi se transforma in ” La sfarsitul lunii vor intra banii sigur” si tot asa! Sa plece de la aceasta firma nu este simplu deloc pentru majoritatea angajatilor. De ce? Simplu! Daca ai plecat banii nu o sa ii mai primesti niciodata. Cam cand se dau salariile ? Pai cam asa. Inainte de craciun , inainte sau dupa paste si in luna august. Banii nu se dau niciodata toti! Daca ai de luat pe 4-5 luni iti intra doar de pe 3 sau 2 luni si uite asa se reformeaza cercul in care tu nicodata nu iti primesti toti banii si vrand nevrand trebuie sa stai. Ce poti sa faci? Bani oricum probabil ca nu prea are nimeni sa ii dea in judecata pentru un proces care ar dura 1-2 ani de zile.Ultimele ramasite care au ramas din navigatorii ce naviga pentru Romania si nu au plecat in flota internationala ne batem joc de ei. Acum vreo doua luni cand un membru al echipajului de pe o platforma a amenintat ca se arunca de pe marginea acesteia si a venit la fata locului politie,pompieri si scafandri nu a aparut decat un mic articol pe care il gasiti pe internet , la televizor nici pomana de nimic.Nu ai la cine sa apelezi! Daca ai impresia ca autoritatile pot sa faca ceva te inseli amarnic. Evident ca daca ne aflam la orice alta firma din lume autoritatile opreau orice actiune a firmei pana la plata salariilor chiar de la o luna intarziere. Aici? Hai sa fim seriosi au fost facute zeci de astfel de precizari si nu s-a intamplat nimic. Probabil ca tot acest text va disparea ca restul gloatei de comentarii ignorate despre aceasta mare teapa care isi batjocoreste muncitorii romani de ani de zile cu aceeasi scuza de doi bani in timp ce se dezvolta si cumpara nave de milioane de dolari de multe ori la mana a4-a doar pentru a le tine degeaba trase la cheu. De ce face asta? Nimeni nu stie. Punct.

  2. Ma amuza teribil intentiile sale atat de ambitioase. Chiar si dupa 10 luni de la publicarea acestui articol situatia este aceeasi.Tot personalul navigant cat si cei de pe platforme nu au salariile luate de aproximativ 5 luni! Intre timp aceasta firma doar ce a cumparat un vapor nou numit GSP Falcon si mai urmeaza sa aduca unul. Si oamenii care lucreaza aici sunt ignorati total in privinta salariilor! In fiecare luna este eterna poveste cu „Probabil pe la jumatatea lunii” care mai apoi se transforma in ” La sfarsitul lunii vor intra banii sigur” si tot asa! Sa plece de la aceasta firma nu este simplu deloc pentru majoritatea angajatilor. De ce? Simplu! Daca ai plecat banii nu o sa ii mai primesti niciodata. Cam cand se dau salariile ? Pai cam asa. Inainte de craciun , inainte sau dupa paste si in luna august. Banii nu se dau niciodata toti! Daca ai de luat pe 4-5 luni iti intra doar de pe 3 sau 2 luni si uite asa se reformeaza cercul in care tu nicodata nu iti primesti toti banii si vrand nevrand trebuie sa stai. Ce poti sa faci? Bani oricum probabil ca nu prea are nimeni sa ii dea in judecata pentru un proces care ar dura 1-2 ani de zile.Ultimele ramasite care au ramas din navigatorii ce naviga pentru Romania si nu au plecat in flota internationala ne batem joc de ei. Acum vreo doua luni cand un membru al echipajului de pe o platforma a amenintat ca se arunca de pe marginea acesteia si a venit la fata locului politie,pompieri si scafandri nu a aparut decat un mic articol pe care il gasiti pe internet , la televizor nici pomana de nimic.Nu ai la cine sa apelezi! Daca ai impresia ca autoritatile pot sa faca ceva te inseli amarnic. Evident ca daca ne aflam la orice alta firma din lume autoritatile opreau orice actiune a firmei pana la plata salariilor chiar de la o luna intarziere. Aici? Hai sa fim seriosi au fost facute zeci de astfel de precizari si nu s-a intamplat nimic. Probabil ca tot acest text va disparea ca restul gloatei de comentarii ignorate despre aceasta mare teapa care isi batjocoreste muncitorii romani de ani de zile cu aceeasi scuza de doi bani in timp ce se dezvolta si cumpara nave de milioane de dolari de multe ori la mana a4-a doar pentru a le tine degeaba trase la cheu. De ce face asta? Nimeni nu stie. Punct.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. mai multe informatii

Utilizam fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pewww.constantareala.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR"). Prin continuarea navigării pe www.constantareala.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie.

Close