• Acasa
  • >
  • Economie
  • >
  • Borcanul cu miere  pe  terminate / Pilotajul intră în normalitate          

Borcanul cu miere  pe  terminate / Pilotajul intră în normalitate          

  • de Marius Stirbu
  • 4 Ani in urma
  • 0

 Directorul  Nicolae Dan Tivilichi  a  reusit  sa readuca demnitatea CN  APMC – ului

 

După o domnie a intereselor grupate pe unul sau altul din greii afacerilor portuare,  ceva se întâmplă . Deja 27 de ani de comerț liber  în portul Constanța  a  insemnat  indiferent  de culoare politică a directoratului, interese.  Mai ales când vorbim de genul de servicii portuare în care se făceau bani frumosi, ușor si greu de verificat dacă activitatea depusă  chiar  era la cotele de pe hârtie.  Si aici  vorbim de pilotaj, remorcaj si dragaj.  Bani  mulți  si siguri. Că toate tarifele  erau  în valută, si mai bine.  Că o anumită cantitate se draga si o alta era trecută pe hârtie, în plus fireste sau de fapt nefireste,  era stilul de afacere ce i-a îmbogățit pe mulți  din port.  Asa a fost până acum, pentru că ceva se schimbă.  Noua conducere a CN APMC, nouă pe faptul că vine cu ceva schimbări  în bine, a pus piciorul  în prag spre stupefacția operatorilor de profil care si-au văzut zdruncinată linistea de dolce far niente aducătoare de dolari.  Cum  doar în România noastră poți vedea.  Să enumerăm firmele de pilotaj si remorcaj sau cele care se ocupă cu dragajul si care si-au uns degetele cu miere până acum,  mai bine nu.  Unii ar considera că  ii ofensam , alții ar fi supărați că nu îi băgăm în seamă.  Dar  în  spatele tuturor  acestor firme au stat si stau personaje cunoscute pe plan politic atât local cât si central.  Bărbați de politiciene  sau personaje ce odată au ocupat ceva funcții  în sistemul central din  Ministerul Transporturilor  și care consideră portul Constanța ca fiind Hacienda lor. Dacă  nimeni  până  acum nu  le-a numărat  tonele de nisip scoase  efectiv din bazinul portuar  sau manevrele efectuate concret pe timp de pilotaj si remorcaj, acum obisnuiti cu neobisnuitul, tipă arătând cu degetul, stârnind pasiuni nebune si  întocmind  parteneriate ciudate si contrar firii intre afaceristi care până mai ieri îsi suflau unii altora lucrările din port si isi infigeau cutitul in spate.  Alții mai ambitiosi si nelinistiti din cartelisti  pomenesc  diferite foruri europene care ar putea să le dea dreptate în mizeria lor.

 

Vedeți  cazul Miron. Dar vremurile  sau schimbat,  în bine.  Asa că directorul  Nicolae Dan Tivilichi ne-a declarat scurt si concis:  totul legal, totul pe față în favoarea porturilor românesti.  Ca vorbim în cazul de față de Constanța  sau despre porturile fluviale, Galați sau Brăila.  Mai pe intelesul celor  interesati ; gata cu monopolul, cartelul, borcanul cu miere trece acolo unde ii este locul. Povestea este veche, dar pe foarte scurt. Pentru ca nu se mai saturau si  doreau totul, patronii nostrii pilotini si  remorcati, au  vrut cartel ca la Medellin. Prin  2013 , Canal Sea Services SRL ,  Black Sea Services SRL  si  Coremar  au creat SRL-ul  perfect care trebuia sa le aduca ce le lipsea. Monopolul. Asa a aparut fantomatica Logistic Remo Services , firma pusa la inaintare si care trebuia sa manance toata mierea din butoiul administratiei portuare. Nu a mers si mai mult decat atat,  Consiliul Concurenţei a dispus dizolvarea firmei Logistic Remo Services care a luat si o amenda de vreo 15 milioane lei noi. In fapt fiecare din societatile  in cauza au primit amenzi usturatoare. Consiliul Concurentei a spus sec ; raportul de investigaţie reţine faptul că prin acţiunea de coordonare a comportamentului concurenţial al celor trei întreprinderi, Canal Sea Services SRL, Black Sea Services SRL şi Compania de Remorcare Maritimă Coremar SA, inclusiv prin crearea unei societăţi în comun – Logistic Remo Services SRL, acestea au acţionat concertat în vederea contractării serviciilor de remorcaj maritim din porturile aflate în administrarea CN APMC, eliminându-se orice formă de concurenţă între ele. Încălcarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Legea concurenţei şi ale art. 101 alin. (1) din Tratat de către Canal Sea Services SRL, Black Sea Pilots SRL şi Maritime Pilot SRL, pe piaţa serviciilor de pilotaj al navelor maritime. Cartelul a  contestat si raportul si amenzile, ideea fiind ca in final, contractul cu  CN APMC sa fie prelungit. Asa  isi  scoteau si parleala. Nu a mai mers. Fapt  senzational  si  nu glumim aici. Directorul general al CN  APMC, Nicolae Dan Tivilichi a decis  sa puna piciorul  in prag si sa nu prelungeasca contractul cu baietii destepti din pilotaj si remorcaj. Acum trebuie sa avem putina decenta si sa spunem, Bravo ! Deci se poate !

Marius Stirbu

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
Anterior «
Urmator »

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. mai multe informatii

Utilizam fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pewww.constantareala.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR"). Prin continuarea navigării pe www.constantareala.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie.

Close