Consilierii judeţeni s-au reunit astăzi, 30 ianuarie 2025, în prima şedinţă ordinară din acest an, pentru a dezbate şi vota un număr de 15 proiecte de hotărâre înscrise pe ordinea de zi și alte două pe ordinea suplimentară.
Ședința a debutat cu depunerea jurământului doamnei Dumitrașcu Cornelia-Simona, în calitate de consilier județean, ca urmare a încetării de drept a mandatului domnului Vlahu Nicolae și vacantării locului său. În contextul acestor schimbări, primul proiect aprobat de aleșii locali a vizat actualizarea componenței Comisiei pentru Sănătate și Protecție Socială a CJC. Prin urmare, din comisie vor face parte: Mustafa Adnan, Pintilie Alexandru, Gima Stelian, Bușu Stere, Pîndichi Cornelia, Dumitrașcu Cornelia-Simona și Lazăr Gilda-Valentina.
Având în vedere provocările juridice tot mai complexe și volumul de muncă ridicat, un număr de trei proiecte de hotărâre au vizat aprobarea achiziției de servicii juridice, atât în ceea ce privește Consiliul Județean Constanța, cât și alte două instituții subordonate. Astfel, în vederea apărării intereselor UAT Județul Constanța, ale CJC și ale Președintelui CJC, a fost aprobată încheierea unui contract de servicii de asistență și reprezentare juridică cu Societatea Civilă de Avocați “Lițcanu – Gheorghiță”. Contractul vizează soluționarea a două dosare importante: unul privind revendicarea unui teren din Situl Arheologic Capidava, un obiectiv de patrimoniu cu valoare deosebită, iar celălalt legat de contestarea deciziei de revocare din funcție a fostului director al Direcției de Pază. În contextul în care instituția noastră este implicată într-un număr de aproximativ 200 de litigii, această măsură este absolut necesară pentru a asigura o reprezentare specializată în instanță, mai ales în dosare cu implicații majore. Valoarea totală maximă a contractului este de 12.500 lei, fără TVA.
Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” Constanța și Direcția de Pază a Județului Constanța au solicitat sprijin similar. Complexitatea legislației, deficitul de personal juridic și analiza unui număr ridicat de documente justifică achiziția unor servicii juridice specializate pentru a susține activitatea și pentru a evita eventuale întârzieri sau erori în procesul decizional.
Consilierii județeni au aprobat și proiectul de hotărâre cu privire utilizarea excedentului bugetar înregistrat la 31 decembrie 2024. Conform acestuia, suma de 177.414.814,98 lei va fi folosită ca sursă de finanțare a cheltuielilor de dezvoltare în anul 2025 și pentru acoperirea temporară a golurilor de casă cauzate de decalajele dintre veniturile și cheltuielile bugetare.
Tot astăzi, a fost adoptat proiectul privind validarea desemnării nominale a membrilor Autorității Teritoriale de Ordine Publică Constanța. Cei șase consilieri județeni nominalizați sunt: Bucovală Enache (Președinte), Constantinescu Dana-Mariana, Morar Andra-Diana, Ivașcu Gela-Marinela, Lazăr Gilda-Valentina și Mirea Cristian.
Pe ordinea de zi s-a aflat și proiectul privind revocarea dreptului de administrare acordat Complexului Muzeal de Științe ale Naturii asupra unor bunuri imobile situate pe Bd. Mamaia nr. 255, Constanța. Acestea vor fi trecute din domeniul public în domeniul privat al Județului Constanța pentru a permite demolarea lor. Această acțiune pregătește implementarea proiectului “Construirea și dotarea Teatrului pentru Copii și Tineret” în cadrul CMSN Constanța, ce beneficiază deja de autorizația de construire emisă de Primăria Municipiului Constanța. Mai multe detalii puteți accesa aici.
Un alt demers realizat de Consiliul Județean Constanța, cu scopul de a pregăti terenul pentru derularea unei investiții importante, a fost cel privind trecerea unor bunuri imobile din domeniul public al U.A.T. Comuna Băneasa în domeniul public al U.A.T. Județul Constanța. După preluare, imobilele situate pe strada Trandafirilor nr. 87-89, vor fi declarate bunuri de uz și interes public județean și vor fi utilizate în scopul înființării unui Centru de acordare a serviciilor necesare prevenirii și tratării dependențelor (dezintoxicare).
Declanșarea procedurii de selecție a membrilor Consiliului de Administrație al Societății Drumuri Județene Constanța S.A. a făcut subiectul unui alt proiect important. După o succesiune de hotărâri adoptate în perioada 2023-2024, care au inclus numirea unor membri provizorii și prelungirea mandatelor acestora, pentru a asigura conducerea societății, conform obligațiilor legale, la nivelul CJC a fost constituită o Comisie de selecție și nominalizare a candidaților, formată din următorii membri titulari: Președinte: Saghiu Victoria Ivonne, Director General Adjunct al Direcției Generale de Proiecte a CJC, Membru: Voicu Virginia, Director General al Direcției de Administrație Publică și Juridică a CJC, Secretar: Cetean Mirela, consilier juridic în cadrul Serviciului Juridic și Contencios. Un expert independent, care va completa de drept comisia, urmează să fie desemnat prin procedură de achiziție publică, contractarea acestuia realizându-se în conformitate cu legislația în vigoare. Regulamentul-cadru privind Organizarea și Funcționarea Comisiei poate fi accesat aici.
Pe ordinea de zi s-a aflat și proiectul de hotărâre nr. 16/23.01.2025 privind desemnarea reprezentanților Județului Constanța în cadrul Asociației de Dezvoltare Durabilă a Județului Constanța. În urma votului secret exprimat de aleșii locali, Județul Constanța va fi reprezentat în Consiliul Director al Asociației, de către doamna Daniela Șerban, Administrator Public al județului Constanța și Diana Voitinovici, Director General Adjunct – Direcția Generală Tehnică, Urbanism și Amenajarea Teritoriului. Totodată, începând de astăzi, prin dispoziția președintelui CJC, Florin Mitroi, domnului Stelian Budeș i-a fost delegată calitatea de reprezentant de drept al UAT Județul Constanța, în cadrul Adunării Generale a Asociației de Dezvoltare Durabilă a Județului Constanța.
Totodată, aleșii au aprobat desemnarea domnului Răzvan Filipescu, vicepreședinte al CJC, în calitatea de Președinte al Comisiei Tehnico-Economice din cadrul Consiliului Județean Constanța. Comisia analizează, avizează și prezintă concluzii și recomandări referitoare la documentațiile tehnico-economice aferente proiectelor de investiţii finanțate din fonduri publice.
Nu în ultimul rând, a fost aprobat proiectul privind repartizarea sumelor aferente cotei de 20% din sumele defalcate din TVA și din impozitul pe venit, destinate echilibrării bugetelor locale, precum și susținerii programelor de dezvoltare locală și a proiectelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală. Suma totală alocată pentru proiecția de buget a anului 2025 se ridică la valoarea totală de 60.592 mii lei, din care 49.484 mii sunt atribuiți cotei defalcate din impozitul pe venit și 11.108 mii lei sumelor defalcate din TVA. Repartizarea pe fiecare UAT, precum și estimările din următorii ani, pot fi consultate aici.
Ședința s-a ținut în format fizic, fiind prezenți în total 36 de consilieri județeni.
Compartimentul Comunicare, Protocol și Organizare Evenimente,
Consiliul Judeţean Constanţa