Au trecut 18 ani de la tragedia ce s-a petrecut la bordul navei Anopolis, aflată în Şantierul Naval Constanţa (SNC). Doua zile fatidice , 23 mai 2001, când patru muncitori au fost grav răniţi si 5 iunie, cand tot la bordul navei avea să aibă loc o altă explozie, de această dată decedând 10 muncitori. Verificarile efectuate imediat dupa producerea incidentului au aratat ca deflagratia de pe „Anopolis” a fost provocata de concentratia mare de metan existenta in tancul in care au lucrat cele zece victime.

Procurorii au trimis, în primă fază, 10 persoane în judecată, ce au fost considerate direct răspunzătoare de producerea exploziilor. În 2004 s-a apelat la refacerea urmăririi penale, iar în anul 2007 numărul persoanelor trimise în judecată a scăzut la 7. În anul 2008, procesul a fost strămutat la Galaţi, iar la finele anului trecut s-a dat sentinţa: persoanele trimise în judecată sunt nevinovate. Este vorba de Alexandru Dima (cel ce a fost expert tehnic ), inginerii Didina Ştefănescu şi Mihai Corneliu, dar şi dispecerii Norhan Gazi, Haralambie Colţa, Mircea Olaru şi Vasile Iacovici, acuzaţi de neluarea măsurilor de protecţie a muncii, vătămare corporală din culpă, fals intelectual, uz de fals şi ucidere din culpă. In prima faza a procesului, Dima primise 3 ani de inchisoare cu executare. Acel liber acces la lucrul cu foc deschis, autorizatie emisa de Alexandru Dima, valabil doar 24 de ore, dar cu premiza ca interiorul tancului era curat, a stat si la baza condamnarii lui in prima instanta. Absolvit apoi de vina pentru ca in cele 24 de ore valabile pe hartie, nu a avut loc dezastrul, inspectorul gas free nu a putut totusi sa convinga de ce peretii aveau dupa ok-ul lui, depozite vechi de parafina. Toti cei care lucrau in domeniu au stiut ca inspectia gas free a fost superficiala, ca existau depuneri de produse petroliere pe pereti si mai ales ca nu exista o ventilatie corespunzatoare. Tragedia nu ar fi avut loc daca se tinea cont de asa ceva. Pana la urma, Instanta i-a spalat pe toti, iar Dima a continuat sa faca ce facea si la momentul catastrofei, inspectii gas free la bordul navelor. Prin S.C. Gonflabil Srl , Dima face bani frumosi , inspectand navele si eliberand certificate de gas free( ca in cazul Anopolis). La o nava de mare tonaj, poate incasa si 5.000 de euro pentru a da liber la operatiuni. Cu toate acestea, in scripte apare cu 0 angajati pe societate si de multe ori cu 0 profit. Dar certificate elibereaza pe banda rulanta, documente in urma carora incaseaza sume consistente in euro. Deplasarea la navele respective le face la bordul masinii personale , un Mercedes cu numere de inmatriculare inscriptionate cu ANR( Autoritatea Navala Romana). Sa dea bine . Asta chiar daca numerele cu ANR sunt eliberate strict pentru institutia de stat.
