In nava de salvare Hercules sau pompat de-a lungul anilor vreo 15 milioane de euro. Si tot nu e in stare de functionare si de salvare in caz de dezastru. Cu banii acestia se cumparau principalele la cele doua ferryboat-uri pe care Romania le are inca in flota nationala. Ultima oara cand au fost bagate in seama, a fost pe vremea lui Nastase. In 2004 au fost urcate in doc la Santierul din Mangalia. Primind si certificarea. Acum, CFR Marfa se mandreste cu cele doua nave, pe site fiind prezentate ca fiind doua vapoare ce pot face multe lucruri. Mai precis,transport multimodal cale ferată – maritim. Adevarul este ca terminalul ferry-boat din portul Constanţa permite activităţi de manipulare mărfuri generale, închirieri spaţii, servicii cazare, parking şi depozitare, iar cele doua nave ca, corp, sunt foarte bune. Mai prost la motoarele principale. Ferryboat-urile au cate doua principale fabricate la Resita pe licenta Man. Toate navele romanesti care au avut ghinionul de a primi aceste motoare , absolut toate au avut probleme, consum imens de combustibil si probleme tehnice . Marinarii care au apucat sa faca cateva voiaje pe Eforie sau Mangalia, au laudat insa tinuta de drum ce este data de corpul foarte bine construit. Motoarele, numai injuraturi. Dupa ce guvernul Nastase a avut grija de ele, toti cei care sau perindat la putere le-au uitat , omitand faptul ca sunt trecute ca nave strategice . In ciuda acestui fapt, cele doua ferry au rămas fără certificat de clasificare în 2008, iar din 2009 sunt in conservare, în dana PL6, a portului Constanţa, la Agigea. Prin 2007 a fost incheiata si ultima asigurare . Fosta Astra-Uniqa a furnizat SNTFM CFR Marfa, pentru cele doua ferryboat-uri din dotare, polita Casco maritim si asigurarea complexa P&I, care acopera raspunderile, costurile, cheltuielile ce cad in sarcina armatorului si/sau operatorului de nave. Astfel, la aceea data, pentru ferryboat-ul Mangalia, suma asigurata prin contract a fost de 3,6 milioane de dolari, iar limita de raspundere de 6 milioane euro pe eveniment. In cazul ferryboat-ului Eforie, suma asigurata a fost de 4 milioane de dolari, iar limita de raspundere tot de 6 milioane euro/eveniment. In fapt, asigurari de praf in vant pentru că navele nu sau mai miscat de la cheu. Surse din cadrul Ministerului Transporturilor ne-au declarat ca se lucreaza la o noua strategie pentru relansarea celor doua nave pe piata transporturilor de marfa cu Orientul Indepartat. Asta presupune achizitionarea a patru motoare fiabile pentru inlocuirea principalelor fabricate la Resita. Societatea Naţionala de Transport Feroviar Marfă „CFR Marfă”, este decisa astfel sa nu renunte la cele doua ferry-boat-uri si considera ca 2018 va fi anul in care navele vor fi in sfarsit reechipate la nivel de masina. Deci, vant din pupa!