Cel mai mare ansamblu imobiliar din Constanta va aparea pe terenul fostei intreprinderi IMN – actualul sediu al Polaris Holding . Familia Martin a solicitat autorizatiile necesare demolarii constructiilor aflate in curtea Polaris. Terenul este situat în intravilanul Municipiului Constanța, categoria curți-construcții, fiind situat în zona de impozitare C.
Imobilul se află în proprietatea privată POLARIS M. HOLDING SRL, grevat insa de sarcini în favoarea UNICREDIT TIRIAC BANK SA. Exista 4 loturi, după cum urmează: Lotul 1 cu suprafața de 51.074 mp – Lotul 2 cu suprafața de 54.591mp – Lotul 3 cu suprafața de 3.126 mp – Lotul 4 cu suprafața de 15.219 mp. În total, cele patru loturi au o suprafața cumulată de 124.099 mp (aproximativ 12,4 ha).
Terenul respectiv reprezinta zona pe care se intindea fostul IMN – Intreprinderea Mecanica Navala , fosta Meconst , actualul sediu al Polaris Holding. Familia Martin urmărește realizarea unui ansamblu de locuințe colective medii și înalte, spații verzi amenajate aferente acestora, și dotări și funcțiuni complementare locuirii ca educație, servicii și birouri, alimentație publică și comerț cu amănuntul.
Adiacent loturilor pe care se urmărește realizarea investiției a fost elaborat Planul Urbanistic delimitat de str. Cumpenei, str. Spiru Haret, calea ferată, Meconst SA, aprobat cu HCL 27/31.01.2019. În interiorul zonei, de intervenție se propune ca frontul sudic, de la strada Spiru Haret, să fie dezvoltat ca spații de interes local, cu unități de alimentație publică, spații de birouri, comerț și servicii, unități de educație ș.a., iar restul zonei să fie amenajat pentru locuințe colective.
Primul rând de fronturi, la strada Spiru Haret, vor avea înălțimi comparabile cu cele ale frontului constituit existent pe latura sudică a acesteia, între P și P+4. În interiorul terenului de studiu, spațiile configurate de circulațiile propuse se propun pentru lotizare, cu scopul facilitării realizării investiției în etape. Loturile propuse au suprafețe între 1.500 și 3.000 mp.. În ceea ce privește regimul de înălțime al construcțiilor propuse, acesta va crește de la strada Spiru Haret către calea ferată în nord, de la D+P+6 la D+P+15. Către calea ferată se propune realizarea unui aliniament verde plantat cu arbori și arbuști, cu lățimea minimă de 2 metri.
Totul va duce la regandirea circulatiei in zona. Astfel, s-au propus următoarele intervenții pentru zona respectiva ; regabaritarea străzii Spiru Haret la patru benzi cu dublu sens și spațiu verde median, pe latura sudică, realizarea unei circulații carosabile perimetrale cu două benzi cu dublu sens, 3 intersecții care să asigure accesul și ieșirea din zona. De asemenea, se anticipează necesitatea semaforizării intersecției dintre strada Cumpenei și Spiru Haret.
IMN – MECONST – Polaris = scandal
In data de 1 iulie 1972 se înfiinţează Întreprinderea mecanică navală Constanţa, cu sediul în municipiul Constanţa, judeţul Constanţa, în subordinea Centralei industriale pentru construcţii navale Galaţi de sub îndrumarea şi controlul Ministerului Industriei Construcţiilor de Maşini. O fabrica ce producea echipamente si piese pentru industria navala. Ajunsa dupa revolutie la Fondul Proprietatii de Stat , cu o noua denumire – Meconst SA, societatea a inceput sa aiba probleme. Lipsa de comenzi a dus usor la inchiderea treptata a tuturor sectiilor . Avand un teren imens in proprietate – IMN era o afacere foarte buna. La vremea respectiva (2000) , Gheorghe Martin era prefectul orasului, iar IMN-ul ii facea cu ochiul. Asa ca a demarat rapid actiunea de preluare. Directorul general al societatii, Dragos Ranca, a fost demis , paznicii au fost trimisi acasa de oamenii prefectului si in locul lor au fost instalati bodyguarzii familiei. Dumitru Martin a fost declarat director general si presedinte al CA. Povestea a inceput cu o prima licitatie, organizata in vara anului 2000 de fostul FPS. Initial, pachetul majoritar de actiuni al SC Meconst nu este adjudecat, deoarece, a motivat comisia , s-a prezentat un singur ofertant (Gheorghe Istrate, persoana fizica). Se organizeaza o a doua licitatie, de la care comisia il inlatura pe Istrate, pe motiv ca „din dosar lipseste angajamentul de confidentialitate. La jumatate de pret, pachetul de actiuni este adjudecat firmei G&T Consulting – actionari Gheorghe si Dumitru Martin, alaturi de firma lor, Polaris M. Holding SRL. Astfel, fratii Martin, cu G&T Consulting (capital social – 2 milioane lei-vechi, 5 angajati, cifra de afaceri – 220 milioane lei-vechi, profit „zero” – potrivit datelor de la CCIR, la 1 martie 2002) preia actiunile Meconst. Societatea este inchisa la scurt timp si in cladirea principala isi muta sediul Polaris Holding. Dupa 19 ani de la preluarea in forta a societatii Meconst, fostul prefect Gheorghe Martin se asteapta la un profit de cateva zeci de milioane de euro de pe urma cartierului ce va rasari pe domeniul fostei fabrici.