Fratia banului in portul Constanta

  • de Marius Stirbu
  • 4 Ani in urma
  • 1

Aceiasi jucatori golesc sistematic visteria portuara

Nu conteaza cine e director la Administratia Portuara. Indiferent de culoare politica, de zona din care vine, ca e transferat din structura de stat sau din mediul privat unde a excelat in a ridica afacerile la nivel inalt, in final, banul il infrateste cu oricine poate aduce prosperitatea firmelor protejate. Ca e vorba de PNL sau PSD la nivel de conducere atat la minister cat si la administratie portuara, jucatorii care stau la masa unde se imparte darul, sunt aceiasi. Sub tot felul de firme ce isi schimba denumirea si conducerea, actionarii din umbra prospera si cand e ministru liberal cat si pesedist. In genere, se stie, fiecare firma ce castiga are un trecut de genul ; e in spate Basescu sau e in spate Mitrea. Asta spun toti. Ca in acte apar altii de genul unui fost coleg de navigat cu Basescu sau din zona din care se trage Mitrea, e paravanul perfect. Daca ii pui pe toti in aceaisi oala si ii amesteci bine, nu ii deosebesti, pentru ca pe fata se injura si se fac ca isi baga bete in roate si pe la spate isi impart zonele de interes si castigurile ce vin de la administratia portuara. De cel putin 20 ani, banii merg in aceleasi buzunare. Tocmai de aceea avem un oras sarac si trist dar din loc in loc vile de milioane de euro, iar pe strazile peticite ale urbei vezi masini de sute de mii de euro asa cum doar Ronaldo isi poate permite. Sunt cei care au bussines-uri in zona portuara. Acum nu o sa vorbim de un Idu sau un Bosanceanu , cei care au trecut de stadiul de micilor invarteli pentru a suge de la APC ceva sute de mii de euro. Vorbim de cei care sunt la acelasi nivel ca acum 10 ani de exemplu, trag sfori sa aiba toate licitatiile portuare in curtea lor, iar din cele cateva zeci de mii de euro incasati lunar, ung mai departe rotitele din cadrul administratiei. Rotitele unse nu scartaie de loc, iar toata lumea e happy. Vorbim mai intai de pilotaj.

Alta Marie cu aceiasi palarie
Mai intai amenda de aproape 5 milioane de euro aplicata de Consiliul Concurentei unui cartel format din Canal Sea Services, Black Sea Pilots, Maritime Pilot Srl ,Black Sea Services, Coremar SA si Logistic Remo Services. Solidar la plata amenzii uriase a fost gasit si CN APMC , inclusa pe lista neagra pentru ca a asistat si a acceptat tacit monopolul. Actionari cu procente de la 2% pana la 50% in cele doua Black Sea sunt : Gabriel Ciocan,Lucian Lupescu,George Olteanu, Ion Nedelcu,Ion Burada, Sorin Culetu,Marius Nichiforescu,Ion Enache,Cezar Popescu,Paul Ioan,Adrian Dimitriu,Mihai Ciote, Ion Bica, Horea Radu, Adrian Iancu( probabil sunt mai putini muncitori pe remorchere decat actionarii care se infrupta din munca celor simpli). La Canal Sea , o companie feminista dupa structura actionariatului,gasim pe Raluca Vasilescu,Mihaela Fulea, Marius Mihalache, Mihai Mihalache si Maria Balasescu. La Coremar : Mihai Dede, Niculae Branzoi,Stila Stavrositu,Iancu Stavrositu,Laurentiu Mironescu, Marius Trandafir si Iancu Cusu. Logistic Remo are aceiasi actionari din cadrul celor doua Black Sea iar la Maritime ii gasim pe Gheorghe Apetroaie, Florian Maxim si Sergiu Floca. Deci ati retinut firmele amendate si apoi repudiate de CN APMC . Administratie ce a declarat apoi dupa schimbarea conducerii Ionescu predata catre Tivilichi ; gata luam fraiele in mana si de acum sa terminat cu jaful si monopolul pe remorcaj si pilotaj. Facem noi. Vax ! Sa ne aducem putin aminte de ce controlul finalizat anul trecut. Rapoartele de control al Ministerului Transporurilor au aratat faptul ca CN APMC SA incaseaza un procent de 25% din totalul veniturilor incasate pentru prestarea serviciului de pilotaj, diferenta de 75% fiind incasata in mod egal de firmele private enumerate mai sus. Cei de la minister au spus clar: „aceste costuri ar putea fi suportate cu usurinta de catre CN APMC SA in conditiile in care serviciul de pilotaj nave maritime s-ar asigura printr-un corp de piloti apartinand administratie portuare, astfel incat veniturile incasate sa fie de 100%”. Daca organele de control au sustinut astfel „toate aspectele prezentate conduc la suspiciunea ca persoanele responsabile din conducerea administratiei portuare au „protejat” interesele cartelului, iar „aspectele respective reprezinta indicii relativ la savarsirea de catre persoanele responsabile a infractiunii de abuz in serviciu”, cum de reusesc capii CN APMC sa continue ce a inceput Ionescu. Uite cum . Prezentam frumos si conform datelor oficiale ale administratiei portuare, asa zisa schimbare. Administratia Porturilor Maritime Constanta are perfectate urmatoarele contracte de pilotaj nave maritime, valabile pana la data de 08.04.2020 :
– contractul nr. CNAPM-07725-PTJ-01/07.04.2015 cu S.C. BLACK WATERS S.A.
– contractul nr. CNAPM-03195-PTJ-01/01.08.2017 cu S.C. CANAL SEA SERVICES S.R.L.
– contractul nr. CNAPM-02693-PTJ-01/01.08.2017 cu S.C. BLACK SEA PILOTS S.R.L.
– contractul nr. CNAPM-06419-PTJ-01/01.08.2017 cu S.C. MARITIME PILOT S.R.L.
In acelasi sens, adminstratia a perfectat urmatoarele contracte de remorcaj nave maritime:
contractul nr. CNAPM-8370-RMJ-01 incheiat cu HARBOUR TOWAGE S.R.L. CONSTANTA (prin care se acorda Operatorilor dreptul neexclusiv de a efectua serviciul de siguranta – remorcaj de manevra nave maritime in porturile Constanta, Midia si Mangalia)


– contractul nr. CNAPM-047-RMJ-01 incheiat cu COMPANIA DE REMORCARE MARITIMA COREMAR S.A -( remorcaj nave maritime in porturile Constanta, Midia si Mangalia);
– contractul nr. CNAPM-2175-RMJ-01/02.08.2017 cu SANTIERUL NAVAL MIDIA S.A. (desfasurarea serviciului de remorcaj de manevra intrare, iesire, mutare – pentru navele maritime aflate in constructie, reparatii si/sau modernizari sau constructie. De Coremar am vorbit mai sus si sunt vechile cunostinte. Tot vechi sunt si actionarii de la Harbour Towage : Black Sea Pilots si Canal Sea Services. Te ia ameteala nu alta. Adica se schimba conducerea CN APMC, in loc de Ionescu vine Tivilichi, acesta din urma schimba tot cu surle si trambite, dar in fapt, toate- s noi si vechi sunt toate. Ce mie Harbour, ce mie Black Sea Services. Aceleasi buzunare si acelasi monopol care in fapt a supravietuit, in fapt chiar prospera mai bine sub actuala conducere a administratiei. Suntem curiosi sa vedem ce decizii va lua Felix Stroe, noul sef de la Ministerul Transporturilor.
Marius Stirbu

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
Anterior «
Urmator »

1 Comment Already

  1. Ca sa nu mai vorbim de jafurile de remorchere…. numai la noi si poate in Africa mai gasim tehnica anilor 70 la tot ce este in port…. sunt curios cine isi asuma inspectiile la navele astea si daca macar una eate conforma cu societatile de clasa…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. mai multe informatii

Utilizam fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pewww.constantareala.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR"). Prin continuarea navigării pe www.constantareala.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie.

Close