O zona ce sustine in fapt toata economia tarii, portul Constanta este arena unde cativa afaceristi detin controlul. ,,Uniti suntem mai puternici” ar fi motto-ul lor. Interesul a ajuns sa ii adune la un loc pe Comanescu, Dusu sau Vasile Costea. Cel care a avut initiativa si care de altfel conduce ,,sindicatul patronilor” este Viorel Panait de la Comvex.
Initial avea denumirea de – Organizația Patronală “Operatorul Portuar” Constanta. Se ocupau cu fortarea mainii statului cand era vorba de ceva care nu le convenea. Ne referim la cei 37 de membri, societati mai mari sau firme mai micute. De exemplu, organizația patronală isi declara sustinerea fata de sindicatele care protestau vizavi de intentia trecerii unor actiuni al CN APMC la primarie sau deschidea actiuni in instanta atunci cand nu ii convenea structura membrilor din consiliul de administratie portuara. Tudor Baltă, Viorel Olea, Marcela Frigioiu şi Adrian Cighi numiţi în baza hotărârii AGOA nr. 7/12.04.2016 au zburat din functie in urma unei actiuni demarate in instanta de patronul de la Comvex SA – respectiv Organizaţia Patronală ‘’Operatorul Portuar’’ Constanţa. Astfel, organizatia a prins incredere si nitel tupeu. Si apoi a trecut la next level. Acum doi ani din ,,coconul” – Organizația Patronală “Operatorul Portuar” Constanta a aparut simandicoasa – Constanța Port Business Association. Aceiasi Marie cu alta palarie, dar cu mai mult tupeu. La scurt timp a inceput trierea firmelor care isi manifestau intentia de a se alatura asociatiei portuare. Si nu vorbim de SRL-uri care reparau turbosuflante prin port. Acum vorbim de firme importante, dar a caror patroni nu erau pe linia trasata de Panait.
Constanta Port Business Association este numele oficial al organizatiei patronata de boss-ul Panait. Oficial este o organizație autonomă și apolitică, încorporată ca persoană juridică privată, fără scop lucrativ. Menirea ei consta in reprezentarea intereselor comune ale membrilor săi, sprijinirea și protejarea, inclusiv în relația cu autoritățile publice, sindicatele, alte persoane fizice și persoane juridice. Structura de conducere este formata din cinci membri: președinte – Viorel Panait (Comvex)- plus comitetul vicepresedintilor : Corneliu Idu, Gabriel Comanescu , Laurențiu Mironescu si Mircea Mihailescu. Ar fi cam 37 membri printre care – Socep, ABC VAL, Octogon, Chimpex, Coremar sau GSP-ul lui Comanescu. In acelasi timp lipsesc firme mari din zona portuara – gen UTI. Sunt lipsa la apel si Greavu de la Romned sau Balan de la Shark. Ameropa ce operează silozuri cu o capacitate totală de peste 360.000 de tone precum si Silotrans nu fac parte din asociatia lui Panait. Unele societati s-au declarat dispuse sa achite cotizatia de 3.000 euro pe an si astfel sa beneficieze de,, umbrela” asociatiei. Dar nu e loc destul la masa cartelului, firmele neprimind acceptul lui Panait. Boss-ul de la Comvex si-a atras astfel antipatia mediului de afaceri din zona portuara.
Legaturile cu APMC au fost intarite apoi prin semnarea unui protocol de colaborare. Era nevoie de parafarea unui astfel de document avand in vedere interesul direct al societatilor din interiorul asociatiei. O parte din membri cumulează peste 200 de hectare – dane, spații de depozitare și infrastructură. Zone cu adâncimi suficiente ca să poată acosta navele de mare tonaj. Operatorii respectivi plătesc și cele mai mici chirii:aproximativ, cinci eurocenți pe metrul pătrat, tarife stabilite în contracte vechi, dar mentinute si in acest moment. Comvex are la dispozitie 70 de hectare, dar nu plătește chirie, ci doar un tarif pentru utilizarea domeniului portuar, mai simplu spus prețul utilităților furnizate de port. Nivelul mediu al tarifului plătit de Comvex este de 0,05 euro/metru pătrat, aproximativ 35 mii de euro/lună pentru utilizarea celor 70 de hectare din port. O suma infima in raport cu activitatea celui mai mare terminal pentru manipularea, depozitarea şi transbordarea minereurilor de fier, cărbune, cocs şi bauxită din zona Mării Negre. Constanta Port Business Association isi face insa datoria si mentine cele mai bune conditii pentru Viorel Panait si firma pe care o conduce.
Marius Stirbu