Ar vrea sa plece din tara. Cu tot cu afacerile lui. Ar pleca ba la bulgari, ba la olandezi. Gabriel Comanescu este satul de conditiile din Portul Constanta si de faptul ca nu primeste ceva inlesniri fiscale. In viziunea lui, faptul ca este cel mai mare platitor de taxe din Dobrogea, ar trebui sa ii aduca ceva mai multe facilitati, iar portul ar trebui sa se invarta dupa afacerile lui. Nu cu foarte mult timp in urma, Comanescu se lauda cu statutul privilegiat acordat companiei GSP de catre autoritatile olandeze . Motivul pentru care olandezii il ridica in slavi, sunt cele 3 hectare de teren concesionate in portul Rotterdam.
Petrolistul sustine ca imediat a primit apoi un loc in Consiliul de conducere al portului. La Constanta, nimic. Omul nostru de afaceri , vizeaza mereu posturile de director ale principalelor institutii din port, acolo unde viseaza sa isi planteze oamenii de incredere. Comanescu uita insa un lucru. Daca ar fi ,,uitat” cu regularitate sa isi plateasca salariatii din Olanda, probabil avea interdictie sa mai faca afaceri pe acolo. Dar asa isi ridica statutul de milionar : refuzand sa plateasca la timp salariile a mii de angajati si mai ales sa achite in termen taxele pe care le are de dat institutiilor portuare. Este greu de inteles acest stil de afaceri. Invarte sute de milioane de euro, dar cauta scuze si se foloseste de tertipuri ca sa nu plateasca 2.500 euro , banii datorati catre administratia portuara pentru cheiaj . Ajunge astfel in situatia in care nu isi poate scoate o nava din incinta portului, doar pentru ca are cate un lapsus atunci cand trebuie sa platesca taxele.
Este penibil inclusiv pentru angajatii lui. Acestia bat pe la usile de la comercial, poate, poate reusesc sa mai obtina o amanare de plata si sa poata misca nava de la cheu. E cu atat mai grav avand in vedere ca este vorba de nave de gen – GSP Alcor, vase ce asigura aprovizionarea pentru platformele aflate in largul Marii Negre.
Marius Stirbu