Sa o luam pragmatic. Cine castiga astazi pe firma un contract de 940 miliarde lei vechi , iar apoi cu nonsalanta renunta la societate si o da actionarului minoritar, respectiv firma cipriotă Hermosiocco Trading Limited . Asta s-a intamplat in 2013. Consal Trade castiga licitiatia OMV Petrom pentru lucrări de demolare şi excavare la mai multe sonde de petrol din ţară, iar apoi din scurt, Adunarea Generală a Asociaţilor decide trecerea firmei catre ciprioti si la fel de rapid publica decizia in Monitorul Oficial. Mai precis, Constantin Chicheanu, asociat, deţinător a unui număr de 38.000 de părţi sociale şi Hermosiocco Trading Limited din Cipru, reprezentată de Al Omari Samir, cetăţean român, deţinător a unui număr de 100 din părţile sociale ale societăţii, au hotărât cedarea de către Constantin Chicheanu, a tuturor părţilor sociale, cu o valoare nominală de 10 lei şi valoare totală de 380.000 lei, reprezentând 99,74 % din capitalul social al societăţii, către celălalt asociat.
Ca urmare a cesiunii, Chicheanu si-a pierdut oficial calitatea de asociat al societăţii. Firma cipriotă a preluat, împreună cu activul şi pasivul societăţii, toate drepturile şi obligaţiile prezente şi viitoare care decurg din deţinerea părţilor sociale, societatea având obligaţia de achitare a tuturor datoriilor către bugetul de stat şi alte persoane fizice şi juridice, existente şi neachitate. Si sa vezi minune, de atunci, Consal a inflorit in toate domeniile, iar fratii Chicheanu au sustinut constant ca ei nu mai au treaba cu firma si ca isi vad de imobiliare si de porumbei(columbofili convinsi fiind). Si uite asa a inceput sa creasca Consal Trade ca un aluat la dospit. Firma este specialista in orice. In timp, societatea a pus mana pe contractul de executie a lucrarilor la proiectul „Dezvoltarea capacitatii feroviare în zona fluvio-maritimă a Portului Constanţa” . Valoarea contractului fiind 12.709.946 euro . Afacerile serioase cu statul au mers la comun cu achizitiile de fier vechi de la CFR , afacere foarte banoasa la vremea ei.Colectarea și valorificarea deșeurilor de ambalaje din metale a ramas si acum un punct din lista cu ce stie sa faca societatea. Dar tot portul a adus cele mai bune bussines-uri. Si polivalenţa Consal a dat roade. Astfel, la Consal au ajuns atat Serviciul de Depoluare şi cel PSI, cu navele aferente, şalupe tip depol, barjele antipoluare şi nava Pompier 8, cat si salubrizarea din Portul Constanţa. Apoi, in curtea Consal au parcat si cele două autoutilitare de stingere a incendiilor, unice în România, importate din Germania, pe care CNAPMC-ul le achiziţionase în leasing. Nu putea lipsi si ceva legat de litoral. Astfel , firma a castigat la licitatie administrarea unor portiuni mari de plaja. Multi turisti s-au plans apoi de conditiile impuse pe plaja din Costinesti aflata sub tutela Consal. Revenind la port, dragajul efectuat in cursul lui 2017 a fost efectuat oficial de o firma italiana de prestigiu. Neoficial totul a fost dirijat de catre Consal. Nu intamplator , angajatii si toata baza de operatiuni s-au regasit in cladirea Consal de la poarta 1. Tot atat de intamplator, Chicheanu vine la birou si nimic nu se misca fara stirea lui. Dar cel mai interesant va fi de vazut cine va castiga si cine va efectua lucrarile de dragaj pentru adancirea la cotele impuse de siguranta navigatiei in bazine si senale. Valoarea contractului pe anul 2018 este de 10.939.635,25 lei – fără TVA. Gurile care graiesc pacatos spun ca licitatia a fost asa ,sa fie. Castigatorul s-a declarat castigator in culise deja. Firma polivalenta.
Marius Stirbu