Dacă nu faci parte din categoria iubitorilor de artă, dacă ești genul căruia nu-i place să ia atitudine, dacă ești un pudibond sau închistat în prejudecăți să nu mergi să vezi „Ovidius in love” la Teatrul de Stat din Constanța. Dar dacă vrei să fii mai mult decât un martor al scrierii istoriei teatrului la Constanța, să fii părtaș la renașterea ei nu ai cum să lipsești.
Alexander Hausvater realizează împreună cu echipa pe care o conduce un „Ceva”
mai mult decât un spectacol de teatru. Senzația mea ca spectator a fost aceea de a fi urmărit și participat chiar la realizarea unui film multidimensional, viu, colorat în care explodează o energie vie care contaminează spectatorul devenit părtaș, a fost spartă bariera dintre scenă și sală, iar tu spectatorule trăiești alături de actori momente din viața lui Ovidius la Tomis.
Ovidius este în fiecare dintre noi, trăitori ai urbei de la Pontul Euxin, Constantin Florescu, actorul care îl interpretează pe Ovidius, este oglinda așezată în fața noastră și care ne îndeamnă să ne vedem așa cum suntem cu adevărat!
Cu trăirile noastre, patimile, iubirile și metehnele noastre. Cu pasivitatea, renunțarea și trădările noastre, cu bune dar și cu rele aflate într-un echilibru perfect.
Ovidius a adus arta mânuirii cuvântului la Tomis printre barbari dar Aiia, femeia de care s-a îndrăgostit și oamenii de aici au dat viață cuvintelor sale care astfel au căpătat sens. Și au născut povești!
Ovidius creat de Alexander Hausvater trăiește într-un timp fără de timp, cele două milenii s-au contopit iar poetul trăiește și atunci dar și acum concomitent.
Iar spectatorului oripilat de expunerea goliciunii trupurilor și a trăirii actului sexual pe scenă îmi permit să-i spun că păcatul se găsește întotdeauna în ochiul celui care privește! Totul își găsește justificare în desenul regizorului. Iar combinația de culori, lumini și trupuri ațâță, incită dar nu murdăresc.
„Ovidius in love” poate fi considerat evenimentul artistic al anului „Ovidius” la Constanța.
El vine firesc după o altă mare realizare, „Eutopia” lui Yannis Margaritis, un alt moment important în creșterea Teatrului de Stat din Constanța.
Actorii teatrului dar și colaboratorii se integrează perfect într-un organism comun, viu, ne dau speranță pentru vremurile care vor veni.
Cităm din prezentarea făcută de teatru: ”Echipa artistică implicată în proiectul OVIDIUS IN LOVE este formată din vârfuri ale scenei româneşti. Alături de regizorul Alexander Hausvater, care a realizat dramatizarea romanului, scenografia este concepută de Maria Miu, autoarea a peste 210 creaţii în teatru, operă, film şi televiziune, în România şi în străinătate, iar muzica este compusă de Mircea Kiraly, cunoscut de publicul larg ca membru al formaţiei „Compact”, dar şi compozitor a peste 70 de muzici originale de teatru şi a peste 120 de muzici originale de film de scurt şi lung metraj. Coregrafia este semnată de András Lóránt, un nume preferat de cei mai cunoscuţi şi apreciaţi regizori români, cât despre Lucian Moga, el este expertul în light design care va completa fericit background-ul vizual al spectacolului, având o carte de vizită apreciată superlativ de profesioniştii din teatru.”
Proiectul realizat cu sprijinul Primăriei Constanța poate că nu ar trebui să se oprească acum la finalul celor șase reprezentații și spectacolul ar trebui să fie preluat de teatru în așa fel încât să fie văzut de un public și mai numeros. Asta având în vedere și faptul că la toate reprezentațiile sala a fost plină!
Constănțenii au nevoie de teatru, situație confirmată de numărul mare de spectacole din repertoriu jucate cu casa închisă. Iar dacă „Ovidius in love” a venit ca o confirmare a acestei situații de fapt să facem în așa fel încât statuia sa din piața care îi poartă numele să nu rămână singurul martor al vieții sale la Tomis!