1.4 C
Constanța
marți, martie 18, 2025

Printr-o nota interna , ANAF ,, fluidizeaza” operatiunile ilegale la vama

Pe hartie se vrea intarirea controlului vamal de securitate si siguranta la trecerea frontierei si de fluidizare a traficului de marfuri in birourile vamale. Suna profesionist si cu dorinta de aplicare a legii. In fapt, nota interna deschide Cutia Pandorei. Direcția Generala a Vămilor (DGV), aflata in curtea ANAF, a hotarat oprirea operațiunilor de vămuire la birourile vamale de frontieră din Constanța și direcționarea acestor operațiuni la birourile vamale din interiorul țării.

Potrivit dispoziției, operațiunile acestea vor fi derulate la Biroul Vamal de Interior București, din sectorul 6 si la Biroul Vamal de Interior Ilfov, din sectorul 1. Potrivit DGV, decizia este aplicata ca urmare a depasirii timpului de așteptare pentru controlul de trecere a frontierei. Directorul general al DGV, Marcel Mutescu considera ca există la nivelul birourilor vamale de interior discrepanțe foarte mari în ce privește încărcarea de activități pe personal – majoritatea birourilor vamale de interior având un grad de încărcare sub media națională. Mutescu e ,,mut” atunci cand e intrebat de ce nu suplimentează personalul la Constanța și eventual să ia și alte măsuri pentru imbunatatirea timpului. In proportie de 80 % , firmele care aduceau containere cu marfă în București – Ilfov alegeau să facă vama în Constanța și nu în București. Dispozitia DGV va da o lovitura economica serioasa portului Constanta.

Firmele care importă containere de marfă pot face vama oriunde în UE. Dupa introducerea de restricții , o parte semnificativă a traficului de mărfuri se poate îndrepta către alte puncte de intrare în UE. De exemplu la vecinii bulgari ce tocmai finalizeaza lucrarile pentru infrastructura portuara ce va fi pregatita sa preia mai multa marfa cu destinatia UE. Revenind la vamuirea din Capitala, precizam ca Vama Constanța are dotări tehnice de nivel occidental și personal foarte bine pregatit. In viitor, Constanța va rămâne cu un număr foarte mic de operațiuni de import derulate. Ceva de genul 20 % din totalul operatiunilor vamale. Dezastru pentru economia portuara . Mai mult decat atat, se incurajeaza traficul de frontiera. Orice container care intra in port si care in loc sa fie verificat – scanat imediat ce iese din nava, va calatori liber pana in Ilfov. Intre Constanta si Ilfov, posibilitatea ca marfa sa fie schimbata sau sa dispara complet, este foarte mare. De la marfa ,,simpla” contrafacuta pana la drogurile de mare risc, tranzitul in plus ce apare intre port si Capitala, va fi ceva de genul ,,liber la contrabanda si la importul de deseuri periculoase”.

M.S

 

Cele mai citite

Renaște Margo al lui Popișteanu sub umbrela lui Pintilie?

A fost o vreme când era șic să îți...

Atenție, se oprește apa în zona Viile Noi!

      În vederea executării lucrărilor de racordare a noilor...

Atenție, se oprește apa în localitățile Castelu, Ștefan cel Mare, Făclia și Saligny!

În vederea executării lucrărilor de înlocuire a unui tronson...

Reședința lui Terzi Jr.

Stelian este fiul lui Nicu Terzi -  iar Terzi...

Luca de la Activ Metal Gaz SRL vrea un  D+P+2-3E pe Dobrogei

Vasile Luca prin Nutri Fitness SRL a obţinut acum...

Pe aceeasi tema

Topicuri

Renaște Margo al lui Popișteanu sub umbrela lui Pintilie?

A fost o vreme când era șic să îți...

Consilierul PSD Suru Angelina conduce un Bentley Flying Spur

Afacerile, locuința și ,,locul de muncă” sunt la Tuzla...

Pura Olimpia și terenul de 2.615.350 EUR

Un teren cu deschidere directă la mare - valorează...

Racheta de 971.357 dolari a lui Odagiu

Aproape un milion de dolari , sau după cum...

A cui e terenul dintre cele două clădiri de pe Mamaia

În Constanța, orice teren liber iese în evidență -...

Terzi și-a împărțit averea… Din păcate – la scurt timp a suferit și un AVC

În decembrie 2024, o publicație anunța decesul lui Nicu...

Ca băieții la o șuetă

Răzvan Florea a ieșit la o cafea cu fiul...

Categorii populare

spot_imgspot_img