Ultima reduta a interventiilor necucerita inca de Departamentul Pentru Situatii de Urgenta , a intrat in vizorul lui Raed Arafat. Agentia Romana de Salvare a Vietii Omenesti pe Mare – ARSVOM e pe cale de a ajunge sub controlul direct al lui Arafat. Intr-un fel, era de asteptat. ARSVOM(aflata acum in subordinea Ministerului Transporturilor) , asigura activitatea de cautare si salvare a vietii omenesti pe mare, iar DSU este o structura operaţională a M.A.I, cu atribuţii de coordonare, cu caracter permanent, la nivel naţional, a activităţilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă si de salvare . Inclusiv serviciile publice Salvamont sunt sub umbrela sefului DSU – Raed Arafat.
Era doar o chestiune de timp pana se ajungea la ideea comasarii celor doua institutii. Pentru ARSVOM ar fi cea mai buna solutie pentru viitor. Dupa ce a trecut prin mari probleme tehnice, fiind de multe ori incapabila sa intervina in caz de dezastru marin, Agentia de Salvare pe Mare ar putea beneficia de o retehnologizare rapida prin integrarea in DSU. Cele mai noi nave care au ajuns la ARSVOM sunt construite in 2018 la șantierul Baltc Workboats Saarema din Estonia. Navele specializate SAR (Search and Rescue) sunt de marime medie si nu au posibilitatea insa de a interveni in cazuri majore de dezastru . Agentia se poate baza in astfel de cazuri doar pe remorcherul Hercules. Din pacate , doar in scripte. Hercules a fost construit in 1988 in Santierul Naval Braila si chiar daca este o nava mare cu o lungime de 68 metri si este dotat cu doua motoare de 3.300 CP fiecare, problemele tehnice curente nu il lasa sa iasa in furtuna pentru salvare.
O eventuala mutare la M.A.I ar aduce partea tehnica, nave si elicoptere, plus salarii mari pentru angajatii ARSVOM. Si mai ales ar alunga un zvon ce le cam dadea frisoane . Faptul ca milionarul Gabriel Comanescu ar vrea sa preia ARSVOM ca un serviciu externalizat de Ministerul Transporturilor. Astfel, GSP –ul urma sa se ocupe de tot ce insemna interventie pe mare. Comanescu miza mult pe faptul ca nu, odata, navele lui au ajuns la vapoarele aflate in deriva, fara ca ARSVOM sa poata porni macar motoarele lui Hercules. Nu ar fi fost o idee prea rea, milionarul avand nave competitive si in stare sa intervina pe orice vreme. Angajatii ARSVOM ajungeau insa in situatia de a astepta salariile restante cu lunile, GSP fiind vestita ca rau-platnica. Vestea cu externalizarea la Comanescu s-a diluat pana la disparitie, iar acum pe tapet a aparut informatia cu preluarea de catre DSU-ul lui Arafat.
ARSVOM este organul tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, prin care acesta asigura activitatea de cautare si salvare a vietii omenesti pe mare.