Cornel Atanasiu solicita Autoritatii Navale Romane plata unei despagubiri in valoare de 157.000 euro. Acesta sustine ca decizia 1265/ANR/2015 – prin care i-a fost anulat brevetul de pilot maritim, l-a adus la sapa de lemn. ANR i-a suprimat dreptul de a exercita meseria de pilot in urma incidentului naval din 2015. Pe 31 octombrie 2015, două nave, ”Akdeniz”, sub pavilion Malta, și ”Matilde A”, sub pavilion Turcia, s-au ciocnit în dreptul danei 78 a Portului Constanţa. Navele s-au ciocnit în timpul manevrelor efectuate la cheu. ”Nava „Matilde A“ este o navă port-container care avea marfă la bord și se afla în manevra de plecare, cu pilot la bord. Nava „Akdeniz“ este un petrolier care era în balast și avea pilot la bord.
Angajat al Black Waters SRL – Cornel Atanasiu era pilotul aflat la bordul navei ”Matilde A”. Dupa o ancheta efectuata de specialisti, Cornel Atanasiu a fost gasit raspunzator de producerea coliziunii, iar la scurt timp ANR i-a anulat brevetul . Atanasiu nu se considera vinovat si aduce ca argument faptul ca toate autoritatile Portului Constanta -APC, ANR,VTMIS,SAR, plus Black Waters SRL si comandantul navei i-au acordat totala incredere – sa mai faca alte trei manevre -cu nava colizionata si cu echipajul. Conform legislatiei internationale –comandantul navei pilotate-putea sa ceara schimbarea dar nu a facut asta, sustine Atanasiu. Din 2015, chiar si dupa ridicarea interdictiei de a efectua pilotaj maritim, Atanasiu a fost refuzat la angajare de toate firmele de profil . In prag de pensionare, Cornel Atanasiu cere ANR –ului daune de 157.000 euro reprezentand salariile de pilot din perioada 2015 -2019.