in ,

Cum se prezinta calea ferata din port dupa inceperea lucrarilor

Exista o Hotărâre a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ”Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța”, lucrare de utilitate publică de interes național. Valoarea totală a investiției este de 5.355.566 mii lei. Si nu sunt toti banii. In fapt, 1,1 miliarde de euro din fonduri europene vor fi cheltuiti cu folos nu atat in portul propriu-zis, ci și in toate secțiile de circulație și stațiile adiacente.

In prima faza, va fi realizata o Grupa de Așteptare, investitie care va degreva liniile de primire-expediere din stațiile din Port de timpii mari de staționare. In acelasi timp, se merge si pe electrificarea tuturor liniilor din Portul Constanța si refacerea infrastructurii și suprastructurii căii, montarea instalațiilor de centralizare electronice de semnalizare atât în posturile centrale din stații, cât și în posturile locale, precum si modernizarea tuturor instalațiilor de telecomunicații, prin înlocuirea echipamentelor existente cu echipamente moderne de ultimă generație.

Prin doua proceduri s-au atribuit, fără licitație, lucrări către Wiebe – lucrări pe 19 linii, totalizând 6,6 km și 32 aparate de cale și Arcada Company – lucrări pe 16 linii, totalizând 6,8 km și 43 aparate de cale.

O noua procedură, vizeaza încă trei loturi, la care valoarea totală estimată a contractului este de 152.823.058 de lei. Finanțarea obiectivului de investiții se va face cu fonduri externe nerambursabile in cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei și de la bugetul de stat. În cele două zone portuare funcționale, de Nord și de Sud, există șase stații de cale ferată.

M.S.

Scris de Marius Stirbu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Masina de iarna a primarului Cristian Radu

Primaria Castelu / Invitatie – 25 noiembrie 2022